
Content ideeën voor blogs
Content is voor iedere online onderneming van levensbelang. Aan de hand van content ben je in staat om in contact te komen met een specifieke doelgroep. Daarbij is het vanzelfsprekend dat de content ook echt relevant is. Het heeft weinig zin om zomaar wat op een...
Lees meer
Wat is Google Web Stories?
Wanneer we iets willen delen met vrienden, kennissen of familie doen we dat over het algemeen via social media. We hebben het dan over platforms als Instagram, Facebook of zelfs LinkedIn. Het maakt het mogelijk om bepaalde verhalen, afbeeldingen en video’s samen te...
Lees meer
Online adverteren vs zoekmachine optimalisatie: Welke optie is beter?
Er zijn verschillende manieren waarop je online klanten richting jouw website krijgt. Twee van de meest bekende methodes om dit voor elkaar te krijgen, zijn online adverteren en zoekmachine optimalisatie. Beiden hebben zo hun unieke voor- en nadelen. Het is dan ook...
Lees meer
Google Suite vs Microsoft 365: Een vergelijking van de voordelen en de nadelen
Op zoek naar manieren om als organisatie op een zo efficiënt mogelijke manier samen te werken? Dan is cloudtechnologie zeer waarschijnlijk the way to go. Voor zowel Google Suite als ook Microsoft 365 geldt dat het een geweldige boost gaat zijn voor de productiviteit...
Lees meer
Top 5 beste boekhoudprogramma’s
Waar boekhouden vroeger nog op fysieke wijze ging, is dit tegenwoordig allang niet meer zo. Er zijn steeds meer boekhoudprogramma’s beschikbaar gekomen die boekhouden sneller, overzichtelijker en efficiënter maken. De technologische vooruitgang van de afgelopen paar...
Lees meer
10 tips voor het schrijven van goede website teksten
Voor het schrijven van goede website teksten wordt vandaag de dag steeds meer van je gevraagd. Het aantal websites neemt nog altijd gestaag toe, waardoor ook de concurrentie per onderwerp alleen maar groter wordt. En dus moet je er echt moeite in steken om goede...
Lees meer
Zelf boekhouden of uitbesteden?
De boekhouding op orde krijgen en houden is voor veel mensen een van de minder leuke onderdelen van zaken doen. De administratie is niet altijd even overzichtelijk, maar wel zeer belangrijk. En dus kom je in het ondernemerschap vaak al snel voor een afweging te staan....
Lees meer
Wat is ‘Neuromarketing’ en welke opleidingen zijn er?
Als echte marketeer kom je vroeger of later een keer in contact met het begrip neuromarketing. Het begrip wordt met de dag populairder. En dus is het zeker belangrijk om erachter te komen wat het nu precies inhoudt. Vandaar dat we hier in deze tekst dieper op ingaan....
Lees meer
TikTok | Wat is het? En hoe zet je het in voor jouw bedrijf?
TikTok is het nieuwste gezicht op het gebied van social media. Dit platform is momenteel extreem populair bij jongeren. Steeds vaker laten jongeren de traditionele social media als Facebook en Instagram links liggen. In plaats daarvan spenderen ze hun tijd op TikTok....
Lees meer
De opkomst van thuiswerken
Sinds het begin van 2020 is thuiswerken enorm in opkomst. En dat is natuurlijk helemaal niet vreemd wanneer je terugdenkt aan de omstandigheden. Vanwege het coronavirus werden veel mensen gedwongen om thuis te werken. Het was de enige manier om veilig door te kunnen...
Lees meer
Stop met zorgen voor het personeel
Wie de ontwikkelingen en trends op het gebied van stress gerelateerd verzuim, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid volgt, kan er niet omheen. Je kan geen website bezoeken, geen krant openslaan of geen hr-afdeling binnenlopen of de bovengenoemde termen vliegen je om de...
Lees meer
3 SEO mogelijkheden waar je gebruik van kan maken in 2020
Dat google hun algoritme aanpast en verbetert is natuurlijk geen verrassing. Maar wat er daadwerkelijk gebeurt achter de schermen wel! Helaas komt met deze verbetering het risico dat de ondernemer en online marketeer in het duister tasten en daardoor niet meer de...
Lees meer
Wat is een content management systeem (cms)?
Een content management systeem is een applicatie die gebruikers in staat stelt op een eenvoudige manier de inhoud van hun website te beheren, zonder dat deze over vergaande online kennis moet beschikken. Doordat er een onderscheid wordt gemaakt tussen content en...
Lees meer
Vijf do’s en don’ts bij een logo
Waarom zou je je überhaupt druk maken over je bedrijfslogo? Het gaat toch om het werk dat je levert en niet om een simpel frutseltje waarin je bedrijfsnaam verwerkt zit? Nee, het is meer dan dat. Het vertegenwoordigt je bedrijf, staat symbool voor de kwaliteit die je...
Lees meer
Hoe upload je een pdf-bestand op een WordPress website?
Je wil graag op je website een Pdf-bestand bestand beschikbaar stellen voor je bezoekers, maar je weet niet hoe je een Pdf-bestand moet uploaden in WordPress. Je hoeft niet getreurd te zijn, want je bent niet de enige die niet precies weet hoe je Pdf-bestanden moet...
Lees meer
Waarom heb je een website nodig?
Zeker wanneer je bedrijf niet al te groot is, kun je je afvragen waarom je een website nodig zou hebben. Je bedrijf loopt lekker, de klantenkring is groot en de klanten zijn tevreden en kennen u. Op deze pagina zullen er 8 redenen worden gegeven voor het belang van...
Lees meer
Een SEO check om te beoordelen wat er beter kan?
Onderstaand bericht is een gastbijdrage van een van onze samenwerkingspartners. Vrijwel iedere ondernemer heeft tegenwoordig een eigen website. Een website heeft veel voordelen. Het is een handig middel om potentiële klanten te laten zien wat je in huis hebt....
Lees meer
Linkbuilding: zelf doen of uitbesteden?
Als ondernemer moet je voortdurend keuzes maken wat je wel en niet zelf wel doen. Besteed je je boekhouding uit of doe je het zelf? Onderhoud je je website zelf of laat je dit een webdesignbureau doen? En daarbij komt ook de vraag: ga ik me verdiepen in het online...
Lees meer
Waarom je geen 100 domeinnamen nodig hebt..
Onlangs kregen we een offerteaanvraag binnen van een dolenthousiaste klant die stond te springen om online te gaan knallen. Hij vroeg ons of we een website voor hem konden maken en voegde daaraan toe dat hij al een tiental domeinnamen had vastgelegd die allemaal aan...
Lees meer
Hoe herken je een goed backlink profiel?
Er zijn ontzettend veel bedrijven die je maar al te graag helpen bij het optimaliseren van je website voor Google. Je hoeft maar te zoeken op ‘SEO Bureau’ en er poppen direct een stuk of 7 advertenties op en 10 pagina’s vol met bureaus die allemaal beweren jou naar...
Lees meer
Waarom is een SSL certificaat zo belangrijk voor gebruikers en je online vindbaarheid (SEO)
De SSL-certificaat is hot! Met betrekking tot de privacy wetgeving die eind mei 2018 in is gegaan, heeft heel webdesignland het erover. Websites moeten er toch echt aan beginnen. Sterker nog, internetbrowser chrome heeft aangegeven websites als ‘onbetrouwbaar’ te...
Lees meer
De kracht van gastbloggen
Het schrijven van gastblogs is tegenwoordig een welbekend fenomeen. Er zijn talloze online magazines waarop je al je hersenspinsels de vrije loop kunt laten en daarnaast een beetje naamsbekendheid kunt opbouwen. Vrijwel ieder platform staat open voor kwalitatief goede...
Lees meer
Online Geld Verdienen
Iedereen zoekt manieren om geld te verdienen. De meeste mensen gaan naar school, laten zich opleiden in een interessant vakgebied en gaan vervolgens aan de slag bij een bedrijf. Anderen kiezen ervoor om zelf een bedrijf te starten en weer anderen blijven eeuwig...
Lees meer
Waarom je GZIP compressie moet gebruiken
Een makkelijke manier om de laadsnelheid van je website te verbeteren is door gebruik te maken van compressie. Door je websitebestanden te comprimeren kun je de bestanden tot wel 90 procent comprimeren, waardoor je website veel sneller geladen wordt. GZIP-compressie...
Lees meer
Website online zetten: een checklist
Stel, je hebt een website laten maken of gemaakt. De website is af en je bent klaar om online te gaan. Wacht nog even en loop eerst deze checklist bij langs om ervoor te zorgen dat je echt niets bent vergeten. Deze checklist geldt ook voor een onepager. Browser...
Lees meer
Succesvol gebruik maken van Hreflang Tags voor internationale websites
Hreflang tags vormen een essentieel onderdeel van jouw SEO succes, wanneer jouw website zich op meerdere doelgroepen richt of op dezelfde doelgroep, maar op verschillende locaties en in verschillende talen. Zelfs de meest ervaren SEO-professionals vinden het soms...
Lees meer
WordPress website vertalen voor een buitenlandse markt
Je hebt met je onderneming op de Nederlandse markt veel succes geboekt de afgelopen jaren. Na lang overwegen heb je besloten om van jouw Nederlandse onderneming een internationaal begrip te maken. Je hebt onderzoek gedaan en je bent er zeker van dat jouw dienst en/of...
Lees meer
Een WordPress child theme maken
Wanneer je een website bouwt in WordPress kun je gebruik maken van talloze geweldige templates. Deze standaard templates zien er vaak erg goed uit, maar meestal wil je toch ergens een kleurtje veranderen of iets meer ruimte tussen een titel en tekst. Bij sommige...
Lees meer
Slimme SEO-strategie: de long-tail landingspagina
Voor ieder bedrijf is het belangrijk om online goed vindbaar te zijn. Zo kunnen zowel reeds bestaande als nieuwe klanten je gemakkelijk vinden. Veel ondernemers zijn daarbij van mening dat ze graag op de meest prominente zoektermen voor hun niche vindbaar willen zijn....
Lees meer
Bedrijfskosten drukken? Hoe doe je dat? Onze ervaring #3
In vervolg op deel #2. Lees daarnaast ook onze blog over online geld verdienen. Wel of geen zakelijke rekening? Dit is ook een dubieuze kwestie. Een privé rekening zakelijk gebruiken, mag, maar niet in alle gevallen. Zelf heb ik geleerd dat een bedrijf dat je hebt...
Lees meer