De eerste indruk moet goed zijn..

‘Een website is vaak het eerste contactmoment met onze gasten. De eerste indruk moet goed zijn, vindt Thijs Afink (38) van Restaurant van de Straat. We willen ons onderscheiden en onze website leent zich daar uitstekend voor. Wij kozen voor een simpele en strakke website waarin de focus op het ligt. Het gaat bij ons immers om het eten en daarbij horen niet te veel woorden, maar vooral aantrekkelijke gerechten.’

In Januari 2017 benaderde Thijs Afink ons om een website op te zetten voor zijn streetfood restaurant (‘Van de Straat’), gevestigd te Utrecht. Dit restaurant heeft meermaals hoge ogen gegooid in de media vanwege de gevarieerde menukaart met verrassende gerechten op basis van lokale en duurzame ingrediënten. Thijs wilde graag dat deze speerpunten terug zouden komen in het ontwerp van de website.

Met deze instructies zijn we begonnen met de bouw van de website. De huisstijl inclusief strak en minimalistisch logo diende als uitgangpunt op basis waarvan wij de ‘less is more’ uitstraling dienden door te trekken over de rest van de website. De focus lag vooral op het onder de aandacht brengen van de gerechten van de menukaart en het benadrukken van de gezellige en informele sfeer in het restaurant.

Het was een uitdaging om met relatief weinig teksten in verhouding tot het beeldmateriaal een sfeer van het restaurant te schetsen. Eenvoud (‘less is more’) was ons credo voor dit project ;). Functionaliteiten die we onder meer hebben ingebouwd: reserveringssysteem, contactformulier, social media koppelingen en Google Maps integratie.

Zowel het restaurant alsmede wijzelf waren erg tevreden met het resultaat. Thijs heeft ons een tweede opdracht in het verschiet gelegd voor een restaurant in Middelburg. De samenwerking is en zal ook in de toekomst goed blijven bevallen.

Een project waar we met veel interesse en plezier aan gewerkt hebben. Ben jij ook op zoek naar een partij die je kan helpen bij het bouwen van een website? Schroom niet om ons dan te mailen.