Websites voor de startende ondernemers en ZZP-ers

12 juli 2015 | Leestijd: 3 minuten

Met een goede, toegankelijke en betrouwbare website zet u uw onderneming meteen op de kaart. Een website vormt immers een grote boost voor uw naamsbekendheid. Dit geldt met name als u net met een onderneming bent begonnen. U kunt uw onderneming niet beter onderscheiden van die van de concurrent door een goede en solide website. Vandaag de dag zijn mensen geneigd om eerst even op internet te kijken, alvorens anderen te raadplegen. Waar de ondernemer dus vroeger nog kon profiteren van mond-tot-mondreclame en een leuke advertentie of mooie flyer, moet de beginnende ondernemer het tegenwoordig met een krachtige site doen. Op deze verschuiving moet de ondernemer en ZZP-er dus inspelen.

Een website als visitekaartje

Een website vormt uw digitale visitekaartje. Bestaat u niet op het Web of bent u onvindbaar, dan kennen potentiële klanten het bestaan van uw onderneming niet. Hierdoor loopt u onnodig klanten mis. Het is belangrijk dat de site van uw onderneming goed vindbaar is voor potentiële klanten. Dit houdt in dat uw website snel weergegeven wordt in zoekmachines als Google en Yahoo. Verder kan het voor uw onderneming van belang zijn dat klanten een review kunnen achterlaten op uw site. Als je uiteten gaat, ga je niet zo snel aan een leeg terras zitten. Hetzelfde geldt voor uw site: tevreden klanten, trekken klanten. Laat dit ‘volle terras met tevreden klanten’ vooral zien op de website van uw onderneming.

Een website voor de startende ondernemer bespaart tijd en geld

Het opzetten en onderhouden van een website kost geld. U bent in de beginfase van uw onderneming misschien bang dat dit niet binnen uw budget past. Het is echter hoogstwaarschijnlijk dat u na een goede investering in een betaalbare website voor uw onderneming, juist geld gaat besparen. U hoeft immers niet meer regelmatig flyers, visitekaartjes of advertenties te laten maken of plaatsen. Tevens hoeft u geen folders aan te passen als u andere producten gaat verkopen, u kunt dit namelijk makkelijk en eenvoudig wijzigen op uw site. Dit bespaart u dus een hoop tijd en geld.

24/7 bereikbaar

Uw bedrijf is door uw website 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar bereikbaar. De klant kan uw bedrijf benaderen wanneer het hem uitkomt. U kunt de communicatielijnen met de klant nog strakker maken door een chatfunctie op uw site aan te bieden. Hierdoor is er nog meer sprake van rechtstreekse communicatie met de klant.

Social media als extra motor

U kunt door met uw onderneming actief op social media te zijn uw naamsbekendheid nog meer vergroten. Zeker als startende onderneming kan het aantrekkelijk zijn om via bijvoorbeeld Instagram of Facebook regelmatig giveaways te doen of foto’s van uw diensten of producten te posten. U kunt ook gebruik maken van influencers op social media of dit rendabel is, is zeer afhankelijk van uw diensten of producten en uw doelgroep.